loading...

اخبار دندانپزشکی

بازدید : 84
چهارشنبه 4 خرداد 1401 زمان : 20:06

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.


تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.

لبخند زیبا یکی از مؤلفه‌های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل‌توجهی بر عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما دارد. درعین‌حال، شما را جذاب‌تر و جوان‌تر می‌کند. اگر هنگام لبخندزدن به خاطر نامرتب‌بودن دندان‌هایتان احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است بدانید که یکی از گزینه‌های خوب برای رفع این مشکل لمینت دندان است. به لطف دندانپزشکی زیبایی مدرن، می‌توانید از لبخندی زیبا در حین معاشرت با دیگران لذت ببرید.

یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی دندان‌پزشکی امروزی، لمینت دندان است. اما لمینت چیست و به چه منظوری انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب از دکترتو بیشتر با لمینت دندان و مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

لمینت دندان چیست؟
همان‌طور که گفته شد، لمینت دندان یکی از خدمات بسیار پرطرفدار دندان‌پزشکی و یکی از روش‌های ترمیم دندان است که برای افزایش زیبایی دندان‌ها و زیباترشدن لبخند انجام می‌شود. در لمینت از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود که با کمک آنها ظاهر دندان‌ها یعنی رنگ، شکل و اندازه‌ی آنها را به دلخواهتان عوض کنید.

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی و راه‌حلی پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید از دندان‌های سفید، مرواریدی و سالم لذت ببرید. آنها موادی نازک، ویفری شکل، هم رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان شما متصل می‌شوند و به انواع مشکلات دندانی رسیدگی می‌کنند.

لمینت‌های دندان که معمولا به‌عنوان روکش دندان هم شناخته می‌شوند از پرسلن یا مواد کامپوزیتی تشکیل شده‌اند. این لایه‌نازک از مواد بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد و می‌تواند به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و همچنین بهبود ظاهر لبخند کمک کند. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان روکش‌های زیبایی دندان‌ها در نظر می‌گیرند که وجودشان می‌تواند دندان‌ها را یکدست‌تر، درخشان‌تر و سفیدتر نشان دهد.

انواع لمینت
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

نکته‌ای که در خصوص استفاده از لمینت دندان وجود دارد، توجه به انواع لمینت است. در واقع لمینت‌هایی که می‌توان برای دندان‌ها مورداستفاده قرار داد، انواع مختلفی دارند. در کل دو نوع لمینت وجود دارد که معمولا توسط متخصصان دندان‌پزشکی استفاده می‌شوند. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند. تفاوت آنها بیشتر در متریال مورداستفاده برای انجام لمینت دندان است. رزین کامپوزیت و روکش‌های چینی یا سرامیکی دو نوع لمینت رایجی است که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته نوع سومی هم وجود دارد که به نام اسنپ اسمایل می‌شناسیم و نوعی لمینت ارزان‌قیمت و متحرک است که در آخر به مشا معرفی خواهیم کرد.

۱. رزین کامپوزیت
یکی از انواع لمینت موجود، رزین کامپوزیت نام دارد. این مورد گزینه‌ای ارزان‌تر و کاربردی‌تر است. لمینت‌های رزین کامپوزیت معمولا بین پنج تا هفت سال قبل از نیاز به تعویض دوام می‌آورند و ازاین‌رو در دسته انواع لمینت بادوام متوسط دسته‌بندی می‌شوند این نوع لمینت فشرده‌سازی کمتری دارد و برای قراردادن آن دندان طبیعی ضربه کمتری می‌بیند. ازاین‌رو معمولا برای افرادی که دندان‌های حساس و شکننده‌تری دارند، رزین‌های کامپوزیتی برای لمینت دندان در نظر گرفته می‌شوند.

۲. روکش‌های چینی یا سرامیکی
دسته دیگر انواع لمینت، روکش‌های چینی است که گزینه‌ای به‌مراتب زیباتر و خاص‌تر هستند. لمینت‌های پرسلن به‌طورکلی در انعکاس نور مانند دندان‌های واقعی هستند، عملکرد بهتری دارند و ظاهرشان درست مانند دندان‌های واقعی است؛ بنابراین این دسته لمینت‌ها ظاهر طبیعی‌تری نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند.

ونیر چینی همچنین طول عمر بیشتری دارند و بیشتر آنها بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند. از آن جایی که مواد چینی متراکم‌تر بوده و دوام بالاتری هم دارند این روکش‌ها در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند. مشخصات و ویژگی‌های لمینت‌های چینی خصوصا زمانی اهمیت می‌یابد که تنها یک یا دو دندان نیاز به روکش داشته باشد.

لمینت چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام لمینت دندانی، ابتدا باید نوع روکش و روش موردنظر انتخاب شود. در اولین قدم برای قراردادن روکش‌ها روی دندان‌ها، باید آنها را آماده کرد. دندان‌پزشک بسته به شرایط دندان‌ها، موقعیتی که دارند و همچنین نوع لمینت مورداستفاده سطح دندان را آماده می‌کند و در صورت نیاز آن را تغییر شکل می‌دهد.

نحوه‌ی قراردادن لمینت‌های سرامیکی
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

میزان تراش سطح دندان تقریبا برابر با ضخامت روکشی است که باید به سطح دندان‌ها اضافه شود. در این مرحله بسته به تصمیم مراجعه‌کننده و دندان‌پزشک، مشخص می‌شود که در زمان تراشیدن مینای دندان آیا به بی‌حسی موضعی نیاز است یا خیر؟

حال دندان‌پزشک از مدل دندان‌های مراجعه‌کننده برای ساخت لمینت، یک قالب یا مدل می‌سازد. سپس این مدل به لابراتوار ساخت لمینت ارسال می‌شود تا روکش اختصاصی برای فرد ساخته شود. معمولا زمان آماده‌شدن روکش‌ها بین ۲ تا ۴ هفته زمان می‌برد. ممکن است در این فاصله زمانی دندانپزشک از روکش‌ها و لمینت‌های موقتی دندان استفاده کند.

دندانپزشک شما روکش را روی دندان‌ها قرار می‌دهد تا تناسب و رنگ آن با دندان‌ها را بررسی کند. قبل از اینکه روکش‌ها به‌طور دائمی روی دندان‌ها چسبانده شود، دندان‌پزشک روکش را مرتبا تنظیم و و کوتاه می‌کند تا به یک تناسب خوب برسد. .

رنگ روکش را می‌توان با سایه سیمانی که استفاده می‌شود، تنظیم کرد. در مرحله بعد، برای آماده‌سازی دندان برای دریافت روکش، دندان شما تمیز، صیقلی و اچ می‌شود. اچ کردن دندان را زبر می‌کند تا لمینت بهتر به دندان بچسبد. اچ کردن در واقع یک ژل اسیدی قوی است که یک سطح سخت روی دندان‌ها ایجاد می‌کند. این ماده قدرت پیوند دندان با ماده سرامیکی را افزایش می‌دهد.

در مرحله بعد سیمان مخصوصی روی روکش اعمال می‌شود و سپس روی دندان فرد قرار می‌گیرد. هنگامی که روکش به‌درستی در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک یک پرتو نور مخصوص را به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال کند و باعث سخت‌شدن سریع‌تر آن شود.

مراحل نهایی شامل برداشتن سیمان اضافی، بررسی گزش و انجام تنظیمات لازم است. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد تا چند هفته دیگر برای ویزیت بعدی برای بررسی لثه‌ها و محل قرارگیری روکش مراجعه کنید.

مزایای لمینت دندان
درست مانند هر عمل درمانی و زیبایی، انجام لمینت دندان هم یک سری مزایا و معایب دارد. از مزایایی که این خدمت زیبایی دندان‌پزشکی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رفع تغییر رنگ ایجاد شده در دندان‌ها
به‌مرورزمان، دندان‌ها ظاهر سفید و شفاف خود را ازدست‌داده و کدر می‌شوند. زرد شدن دندان‌ها خصوصا در صورت عدم مراقبت از آنها یا مصرف برخی مواد غذایی و سیگارکشیدن، موجب می‌شود دندان‌ها ظاهر زیبای خود را از دست بدهند.

۲. دندان‌های فرسوده یا شکسته را اصلاح می‌کند!
گاهی اوقات یک دندان ساییده، تراشیده یا شکسته می‌شود، اما گزینه‌های سنتی مانند ترمیم دندان و پرکردن دندان به قدر کافی کارآمد نیستند یا نگهداری از آنها کمی سخت است. در این صورت بسته به شرایط می‌توان لمینت‌ها را روی چند دندان یا فقط برای یک دندان‌شکسته یا کج‌شده استفاده کرد.

لمینت دندان کج یا لمینت دندان‌های شکسته می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود ظاهر افراد داشته باشد. ازاین‌رو در پاسخ به این سؤال که آیا لمینت دندان کج ممکن است یا خیر یا این که امکان لمینت دندان شکسته وجود دارد یا خیر، می‌توان گفت بله امکان لمینت دندان کج یا شکسته هم وجود دارد و اساسا لمینت یکی از روش‌های ترمیم دندان برای این دسته از دندان‌هاست.

در مقاله مراقبت های بعد از انجام لمینت دکترتو بیشتر درباره لمینت دندان صحبت شده است.

تفاوت لمینت دندان با روکش‌های دندانی چیست؟
روش‌های درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها بسیار متفاوت است. روکش‌های دندانی و لمینت دندان دو روش پر کاربردند که معمولا بسیاری از افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. در هر دو روش از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود.

روکش دندان پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و به مراجعه‌کنندگان لبخندی زیباتر می‌دهند. روشی که برای قراردادن روکش‌ها استفاده می‌شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن آنها دارد.

لمینت‌های دندان عملکردی مشابه روکش‌ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به‌جای هم استفاده می‌شوند. لمینت‌ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک‌تر بوده و برای قراردادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری وجود دارد.

دانستن تفاوت بین لمینت‌های دندانی و روکش‌های دندانی مهم است، زیرا می‌تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان‌ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند را تهیه کنند. بااین‌حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه‌های جزئی باشد، لمینت‌ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک‌وزن بوده و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

نظرات مردم درباره لمینت دندان
اکثر افراد نظر مثبتی در خصوص لمینت دندان دارند. در برخی از نظرات افراد به هزینه‌های لمینت اشاره کرده‌اند. برخی افاراد هم مشکل را در مراقبت از لمینت می‌دانند. بر اساس اکثر نظرات مردم درباره لمینت دندان، اگر این کار را در یک کلینیک دندان‌پزشکی معتبر و تحت‌نظر یک دندان‌پزشک باتجربه انجام دهید، نتیجه نهایی کار بسیار قابل‌قبول خواهد بود. برخی هم بر این باورند که انجام این کار می‌تواند به‌مرور به دندان‌ها آسیب وارد کند و موجب افزایش حساسیت آنها شود.

یکی از مسایل بسیار مهم در نتیجه‌ی خدمات زیبایی دندان، مهارت و ظرافت دندانپزشک است. پس باید پزشکتان را با دقت انتخاب کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دندانپزشکان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت اینترنتی یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تحریک الکتریکی مغز

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

بهترین کلینیک لمینت دندان در تهران

آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.


تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لمینت دندان داشته باشید؟ امروزه رشته دندان‌پزشکی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده‌است و هر یک از آنها خدمات و سرویس‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. در کنار انواع خدمات دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان و لثه، خدمات زیبایی هم روزبه‌روز در حال پیشرفت است و محبوبیت این خدمات و تقاضا برای دریافت آنها هم رو به افزایش است.

لبخند زیبا یکی از مؤلفه‌های اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های شما تأثیر قابل‌توجهی بر عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما دارد. درعین‌حال، شما را جذاب‌تر و جوان‌تر می‌کند. اگر هنگام لبخندزدن به خاطر نامرتب‌بودن دندان‌هایتان احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است بدانید که یکی از گزینه‌های خوب برای رفع این مشکل لمینت دندان است. به لطف دندانپزشکی زیبایی مدرن، می‌توانید از لبخندی زیبا در حین معاشرت با دیگران لذت ببرید.

یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی دندان‌پزشکی امروزی، لمینت دندان است. اما لمینت چیست و به چه منظوری انجام می‌شود؟ در ادامه این مطلب از دکترتو بیشتر با لمینت دندان و مشخصات آن آشنا خواهیم شد.

لمینت دندان چیست؟
همان‌طور که گفته شد، لمینت دندان یکی از خدمات بسیار پرطرفدار دندان‌پزشکی و یکی از روش‌های ترمیم دندان است که برای افزایش زیبایی دندان‌ها و زیباترشدن لبخند انجام می‌شود. در لمینت از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود که با کمک آنها ظاهر دندان‌ها یعنی رنگ، شکل و اندازه‌ی آنها را به دلخواهتان عوض کنید.

تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی و راه‌حلی پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید از دندان‌های سفید، مرواریدی و سالم لذت ببرید. آنها موادی نازک، ویفری شکل، هم رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان شما متصل می‌شوند و به انواع مشکلات دندانی رسیدگی می‌کنند.

لمینت‌های دندان که معمولا به‌عنوان روکش دندان هم شناخته می‌شوند از پرسلن یا مواد کامپوزیتی تشکیل شده‌اند. این لایه‌نازک از مواد بر روی دندان‌های طبیعی قرار می‌گیرد و می‌تواند به محافظت از دندان در برابر پوسیدگی و همچنین بهبود ظاهر لبخند کمک کند. ازاین‌رو آنها را به‌عنوان روکش‌های زیبایی دندان‌ها در نظر می‌گیرند که وجودشان می‌تواند دندان‌ها را یکدست‌تر، درخشان‌تر و سفیدتر نشان دهد.

انواع لمینت
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

نکته‌ای که در خصوص استفاده از لمینت دندان وجود دارد، توجه به انواع لمینت است. در واقع لمینت‌هایی که می‌توان برای دندان‌ها مورداستفاده قرار داد، انواع مختلفی دارند. در کل دو نوع لمینت وجود دارد که معمولا توسط متخصصان دندان‌پزشکی استفاده می‌شوند. هر دوی این روش‌ها مزیت‌ها و معایب مخصوص به خود را دارند. تفاوت آنها بیشتر در متریال مورداستفاده برای انجام لمینت دندان است. رزین کامپوزیت و روکش‌های چینی یا سرامیکی دو نوع لمینت رایجی است که در کلینیک‌های دندان‌پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته نوع سومی هم وجود دارد که به نام اسنپ اسمایل می‌شناسیم و نوعی لمینت ارزان‌قیمت و متحرک است که در آخر به مشا معرفی خواهیم کرد.

۱. رزین کامپوزیت
یکی از انواع لمینت موجود، رزین کامپوزیت نام دارد. این مورد گزینه‌ای ارزان‌تر و کاربردی‌تر است. لمینت‌های رزین کامپوزیت معمولا بین پنج تا هفت سال قبل از نیاز به تعویض دوام می‌آورند و ازاین‌رو در دسته انواع لمینت بادوام متوسط دسته‌بندی می‌شوند این نوع لمینت فشرده‌سازی کمتری دارد و برای قراردادن آن دندان طبیعی ضربه کمتری می‌بیند. ازاین‌رو معمولا برای افرادی که دندان‌های حساس و شکننده‌تری دارند، رزین‌های کامپوزیتی برای لمینت دندان در نظر گرفته می‌شوند.

۲. روکش‌های چینی یا سرامیکی
دسته دیگر انواع لمینت، روکش‌های چینی است که گزینه‌ای به‌مراتب زیباتر و خاص‌تر هستند. لمینت‌های پرسلن به‌طورکلی در انعکاس نور مانند دندان‌های واقعی هستند، عملکرد بهتری دارند و ظاهرشان درست مانند دندان‌های واقعی است؛ بنابراین این دسته لمینت‌ها ظاهر طبیعی‌تری نسبت به ونیرهای کامپوزیت دارند.

ونیر چینی همچنین طول عمر بیشتری دارند و بیشتر آنها بین ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاری دارند. از آن جایی که مواد چینی متراکم‌تر بوده و دوام بالاتری هم دارند این روکش‌ها در برابر لکه‌ها مقاوم‌ترند. مشخصات و ویژگی‌های لمینت‌های چینی خصوصا زمانی اهمیت می‌یابد که تنها یک یا دو دندان نیاز به روکش داشته باشد.

لمینت چگونه انجام می‌شود؟
برای انجام لمینت دندانی، ابتدا باید نوع روکش و روش موردنظر انتخاب شود. در اولین قدم برای قراردادن روکش‌ها روی دندان‌ها، باید آنها را آماده کرد. دندان‌پزشک بسته به شرایط دندان‌ها، موقعیتی که دارند و همچنین نوع لمینت مورداستفاده سطح دندان را آماده می‌کند و در صورت نیاز آن را تغییر شکل می‌دهد.

نحوه‌ی قراردادن لمینت‌های سرامیکی
تمام نکاتی که درباره لمینت دندان باید بدانید

میزان تراش سطح دندان تقریبا برابر با ضخامت روکشی است که باید به سطح دندان‌ها اضافه شود. در این مرحله بسته به تصمیم مراجعه‌کننده و دندان‌پزشک، مشخص می‌شود که در زمان تراشیدن مینای دندان آیا به بی‌حسی موضعی نیاز است یا خیر؟

حال دندان‌پزشک از مدل دندان‌های مراجعه‌کننده برای ساخت لمینت، یک قالب یا مدل می‌سازد. سپس این مدل به لابراتوار ساخت لمینت ارسال می‌شود تا روکش اختصاصی برای فرد ساخته شود. معمولا زمان آماده‌شدن روکش‌ها بین ۲ تا ۴ هفته زمان می‌برد. ممکن است در این فاصله زمانی دندانپزشک از روکش‌ها و لمینت‌های موقتی دندان استفاده کند.

دندانپزشک شما روکش را روی دندان‌ها قرار می‌دهد تا تناسب و رنگ آن با دندان‌ها را بررسی کند. قبل از اینکه روکش‌ها به‌طور دائمی روی دندان‌ها چسبانده شود، دندان‌پزشک روکش را مرتبا تنظیم و و کوتاه می‌کند تا به یک تناسب خوب برسد. .

رنگ روکش را می‌توان با سایه سیمانی که استفاده می‌شود، تنظیم کرد. در مرحله بعد، برای آماده‌سازی دندان برای دریافت روکش، دندان شما تمیز، صیقلی و اچ می‌شود. اچ کردن دندان را زبر می‌کند تا لمینت بهتر به دندان بچسبد. اچ کردن در واقع یک ژل اسیدی قوی است که یک سطح سخت روی دندان‌ها ایجاد می‌کند. این ماده قدرت پیوند دندان با ماده سرامیکی را افزایش می‌دهد.

در مرحله بعد سیمان مخصوصی روی روکش اعمال می‌شود و سپس روی دندان فرد قرار می‌گیرد. هنگامی که روکش به‌درستی در جای خود قرار گرفت، دندانپزشک یک پرتو نور مخصوص را به آن می‌تاباند تا مواد شیمیایی موجود در سیمان را فعال کند و باعث سخت‌شدن سریع‌تر آن شود.

مراحل نهایی شامل برداشتن سیمان اضافی، بررسی گزش و انجام تنظیمات لازم است. دندانپزشک شما ممکن است از شما بخواهد تا چند هفته دیگر برای ویزیت بعدی برای بررسی لثه‌ها و محل قرارگیری روکش مراجعه کنید.

مزایای لمینت دندان
درست مانند هر عمل درمانی و زیبایی، انجام لمینت دندان هم یک سری مزایا و معایب دارد. از مزایایی که این خدمت زیبایی دندان‌پزشکی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. رفع تغییر رنگ ایجاد شده در دندان‌ها
به‌مرورزمان، دندان‌ها ظاهر سفید و شفاف خود را ازدست‌داده و کدر می‌شوند. زرد شدن دندان‌ها خصوصا در صورت عدم مراقبت از آنها یا مصرف برخی مواد غذایی و سیگارکشیدن، موجب می‌شود دندان‌ها ظاهر زیبای خود را از دست بدهند.

۲. دندان‌های فرسوده یا شکسته را اصلاح می‌کند!
گاهی اوقات یک دندان ساییده، تراشیده یا شکسته می‌شود، اما گزینه‌های سنتی مانند ترمیم دندان و پرکردن دندان به قدر کافی کارآمد نیستند یا نگهداری از آنها کمی سخت است. در این صورت بسته به شرایط می‌توان لمینت‌ها را روی چند دندان یا فقط برای یک دندان‌شکسته یا کج‌شده استفاده کرد.

لمینت دندان کج یا لمینت دندان‌های شکسته می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود ظاهر افراد داشته باشد. ازاین‌رو در پاسخ به این سؤال که آیا لمینت دندان کج ممکن است یا خیر یا این که امکان لمینت دندان شکسته وجود دارد یا خیر، می‌توان گفت بله امکان لمینت دندان کج یا شکسته هم وجود دارد و اساسا لمینت یکی از روش‌های ترمیم دندان برای این دسته از دندان‌هاست.

در مقاله مراقبت های بعد از انجام لمینت دکترتو بیشتر درباره لمینت دندان صحبت شده است.

تفاوت لمینت دندان با روکش‌های دندانی چیست؟
روش‌های درمانی برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان‌ها بسیار متفاوت است. روکش‌های دندانی و لمینت دندان دو روش پر کاربردند که معمولا بسیاری از افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند. در هر دو روش از یک سری روکش‌ها استفاده می‌شود.

روکش دندان پوسته‌های نازکی به رنگ دندان هستند که برای بهبود ظاهر دندان‌ها روی سطح دندان قرار می‌گیرند و به مراجعه‌کنندگان لبخندی زیباتر می‌دهند. روشی که برای قراردادن روکش‌ها استفاده می‌شود کم تهاجمی است و نیاز به برداشتن مقدار کمی از مینای دندان برای جا افتادن آنها دارد.

لمینت‌های دندان عملکردی مشابه روکش‌ها دارند و گاهی اوقات این دو اصطلاح به‌جای هم استفاده می‌شوند. لمینت‌ها از این نظر متفاوت هستند که بسیار نازک‌تر بوده و برای قراردادن آنها نیاز به برداشتن مینای کمتری وجود دارد.

دانستن تفاوت بین لمینت‌های دندانی و روکش‌های دندانی مهم است، زیرا می‌تواند به بیمار کمک کند تصمیم بگیرد که کدام گزینه برای دندان‌ها و نیازهای لبخندش بهترین است. به‌عنوان‌مثال، افرادی که دندان‌های کج دارند یا دارای شکاف هستند، بهتر است روکش‌هایی را که انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر از لمینت‌های دندانی هستند را تهیه کنند. بااین‌حال، اگر مشکل تغییر رنگ یا تراشه‌های جزئی باشد، لمینت‌ها گزینه بسیار خوبی هستند زیرا سبک‌وزن بوده و نیازی به حذف مینای دندان ندارند.

نظرات مردم درباره لمینت دندان
اکثر افراد نظر مثبتی در خصوص لمینت دندان دارند. در برخی از نظرات افراد به هزینه‌های لمینت اشاره کرده‌اند. برخی افاراد هم مشکل را در مراقبت از لمینت می‌دانند. بر اساس اکثر نظرات مردم درباره لمینت دندان، اگر این کار را در یک کلینیک دندان‌پزشکی معتبر و تحت‌نظر یک دندان‌پزشک باتجربه انجام دهید، نتیجه نهایی کار بسیار قابل‌قبول خواهد بود. برخی هم بر این باورند که انجام این کار می‌تواند به‌مرور به دندان‌ها آسیب وارد کند و موجب افزایش حساسیت آنها شود.

یکی از مسایل بسیار مهم در نتیجه‌ی خدمات زیبایی دندان، مهارت و ظرافت دندانپزشک است. پس باید پزشکتان را با دقت انتخاب کنید. در دکترتو می‌توانید با بهترین دندانپزشکان در شهر خود آشنا شوید، با آنها به‌صورت اینترنتی یا تلفنی مشورت کنید و در صورت نیاز برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید.

تحریک الکتریکی مغز

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 1567
  • بازدید کلی : 19624
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی